TOPlist

Master 4x4

Zasněžené silnice, mokré louky, štěrk, bláto - Renault Master 4x4 vás tam prostě dostane.

Firma Oberaigner  vyvinula pro Renault Master výkonnou volitelnou koncepci pohonu všech kol na základě desetiletí zkušeností v oblasti velkosériové výroby systémů pohonu všech kol.

Pokrok stisknutím jediného tlačítka

Technologie pohonu standardního sériového vozidla je doplněna přidáním volitelného pohonu všech kol a redukčního stupně 1: 1,42 (terénní převodovka pro zvláště pomalé rozjíždění s těžkými břemeny nebo ve svahu).

V kokpitu Renault Master 4x4 je ovládací panel vyvinutý společností Oberaigner, který umožňuje aktivaci těchto komponentů převodovky pouhým stisknutím tlačítka.

Vývoj na vysoké úrovni

Díky mimořádně lehkému a kompaktnímu systému pohonu všech kol jsou minimální hmotnost vozidla (195 kg) a zvýšení světlé výšky vozidla (65 mm vpředu a vzadu) omezeny na minimum.

Výhodou je velké užitečné zatížení a vynikající manipulace. Bezpečnostní asistenční systémy ESP a ABS jsou zachovány v normálním provozu.

Realizace

Přestavba je realizována divizí Renault Qstomize přímo ve výrobní továrně v Batilly

obe4.jpg

*Popis přestavby
Přestavba se týká pěti skupin součástí, aby vyhovovala potřebám tohoto použití vozu. Na přední nápravě je umístěn most a na výstupu z převodovky je umístěna přídavná převodová skříň jakožto rozhraní mezi zadním mostem, předním mostem a převodovkou.
 
V režimu 4x2 se veškerý točivý moment na výstupu z převodovky přenese přídavnou převodovkou na zadní nápravu. V režimu 4x4 je 50 % točivého momentu přeneseno na přední kola a 50 % na zadní. Pokud jedno nebo dvě kola nápravy ztrácejí přilnavost, pak je jejich 50 % točivého momentu přeneseno na tu nápravu, jejíž kola lépe přiléhají k povrchu.
 
Redukční převodovku lze aktivovat při náročných podmínkách, čímž dojde ke zvýšení točivého momentu na výstupu o 40 %. Redukční převodovka sestává ze dvou převodových soukolí: jedno má převodový poměr 1:1 a druhé 1:1,42. Při deaktivované redukční převodovce je v záběru soukolí s převodovým poměrem 1:1, a to v režimu 4x2 nebo 4x4. Při aktivované redukční převodovce se přiřadí soukolí s převodovým poměrem 1:1,42 (v režimu 4x2 nebo 4x4).
 
Vyšší světlá výška vozu umožňuje překonávání překážek a snižuje riziko kontaktu a nárazu pod vozem. Zvýšení je vpředu o 65 mm, vzadu o 58 mm (jednomontáž kol) nebo 45 mm (dvojmontáž). Plechy pod motorem a na podvozku chrání skříň motoru a brzdové a palivové potrubí pod podlahou.

Pneumatiky Mud & Snow umožňují vozu jízdu v náročném terénu na povrchu s nižší přilnavostí než je na standardní silnici. Umožňují odstranit vodu, sníh a bláto, které ucpávají běhoun, a díky své struktuře přenášejí na povrch točivý moment motoru potřebný pro posun vozu vpřed.
 
Režimu 4x4 a redukční převodovka se ovládají přepínači na ovládací skříňce umístěné na dosah ruky na přístrojové desce nad rádiem. Pro přechod do režimu 4x4 nesmí rychlost vozu překračovat 25 km/h a natočení volantu nesmí být větší než 240°. Elektronické systémy ABS a ESC se deaktivují. Z důvodu tuhého spojení mezi přední a zadní nápravou se nesmí režim 4x4 používat na sjízdných cestách nebo v podmínkách vhodných pro jízdu v režimu 4x2. Deaktivování režimu 4x4 a přechod do režimu 4x2 se doporučuje při rychlosti nižší než 20 km/h, aby se rychle znovu aktivoval systém ESC. 
 
Pro přiřazení i deaktivaci krátkých převodových poměrů v redukční převodovce musí být vozidlo zastaveno a spojkový pedál musí být sešlápnutý.

*(autor textu: Rybecký Vladimír)
obe1.jpg

V případě zájmu o individuální cenovou kalkulaci kontaktujte pana Petra Michalčáka , michalcak@autokubicek.cz , 605 245 820

obe2.jpg
Prodáváme vozy značek